miercuri, 5 iunie 2013

Cealalta Zi de Nastere

10 septembrie 1983 – Stadionul Republicii

A doua zi de nastere a subsemnatului. Ziua Sfanta a botezului Rapidist.
Tristetea datorata faptului ca vacanta mare devenea tot mai mica, mi-a pierit ca prin Minune atunci cand, de mana cu tatal meu, am pasit pe memorabilul stadion Republicii.
Desi cu un an in urma am invatat primii pasi ai Rapidismului la cateva meciuri din divizia B, ziua de 10 septembrie 1983 reprezinta pentru mine “Cealalta Zi de Nastere”.

A fost ziua in care am fost fermecat (parol!) de splendoarea tribunelor ticsite cu freamate, speranta si bucurie.
Inghesuit parca intre vocile ragusite ale celor intelepti, ce prin in ochii mei de copil, imi pareau cei mai puternici Oameni de pe Pamant, am facut cunostinta in aceea Zi Sfanta cu MARELE RAPID
Inutil sa adaug faptul ca tabela (aceea mica de pe pista!) electronica mi se parea giganta, confetiile aruncate in aer la inceputul partidei si mai ales ritmurile sambei (“Samba-Rapid / Samba Rapid / Rio de Janeiro…”) au insemnat momentul “imbolnavirii” mele cu virusul cel mai de pret de pe Pamant: Rapidismul.
Dupa 6 ani de suferinta (a se citi esalonul secund) botezul meu avea sa fie unul fericit: Rapiduletul a castigat cu 2-1 impotriva Corvinului (inutil sa spun ce insemna Corvinul in anii ’80) printr-un gol antologic inscris din lovitura libera de Marian Avram.
Strigatul meu de bucurie dezlantuita, a insemnat o temperatura de peste 39 grade in noaptea ce a urmat…Si mai aprig decat o decizie de arbitru, mama a decretat …”sa nu mai duci copilul pe stadion”….
Asa s-a intamplat…..:
Din acea zi…”mama, tata..va iubesc…dar Viata Mea e RAPID“…mi-am croit drumul fie singur, fie cu prietenii copilariei…mereu catre MARELE RAPID. Singura exceptie a fost perioada ’89-’90 cand mi-am indeplinit sarcinile de soldat.
Multumesc ca existi, Rapidul Meu Drag!
FzR!
p.s.: Toamna anului viitor avea sa aduca prima lovitura sentimentala…: regimul comunist ordonase inceperea lucrarilor de demolare a stadionului Republicii…