marți, 5 iulie 2016

“Stiti cat de mult iubim fotbalul in Islanda?"

Azi are 37 de ani, joaca fotbal in continuare, la Molde. Parca il stim de o viata. E cel mai mare fotbalist pe care Islanda l-a dat vreodata. A inceput sa joace in 1993 si nu s-a mai oprit. A fost alaturi de Ronaldo la PSV, a fost la Chelsea, Barcelona, Monaco, Tottenham. A marcat peste 100 de goluri si a fost liderul care a inspirat o generatie colosala a Islandei la Europeanul din Franta.

“Nu m-am facut fotbalist pentru ca tata era fotbalist, dar da, este ceva in gene, m-am nascut cu asta in sange. Mi-am dat seama de asta din prima zi in care am vazut mingea de fotbal. Stiam de la 3 ani ca voi fi fotbalist. Era natural sa fie asa, eram obsedat dupa fotbal. Am crescut intr-un mediu in care toti prietenii mei erau cu fotbalul.”, povesteste Eidur Gudjohnsen pentru FourFourTwo.
Fiul lui Arnor Gudjohnsen, Eidur a reusit sa intre in istorie, dupa ce si-a inlocuit tatal intr-un meci la nationala, in 1996, intr-un meci cu Estonia. Dar ei intrasera deja in istoria tarii. Pentru ca Arnor era mandria nationala, a ajuns o exceptie de la regula celebra cu „Son”. Adica, pentru ca era iubit si adulat, i s-a permis sa-i lase baiatului sau, Eidur, acelasi nume de familie pe care il avea el. De asta tribunele strigau „Eidur Gudjohnsen” si nu „Eidur Arnorson” cum ar fi fost firesc in Islanda. Tare, nu?
“E incredibil cand ma gandesc ca am jucat in acelasi meci cu tatal meu. Faptul ca am fost introdus chiar in locul sau a fost un lucru mare. M-a sarutat pe obraz cand m-am apropiat de el. Era mai emotionat decat mine.”
Fara Gudjohnsen, dar cu o generatie absolut incantatoare, Islanda scrie istorie la acest European, calificandu-se dintr-o grupa cu Austria, Portugalia si Ungaria si reusind sa prinda sferturile de finala, eliminand pe drum Anglia, cu 2-1.
“E o realizare incredibila ce face Islanda. Sunt 15.000 de fani in Franta, 5% din populati tarii. Asta este dragostea de fotbal in Islanda. Sunt atat de mici, e o tara fara criminalitate, vara copiii pot sta afara aproape toata noaptea. Daca esti nebun dupa fotbal poti juca pana apune soarele. Doar ca in Islanda nu apune”
Internetul e plin de glume, dar parca asta vorbeste mai mult despre un adevar uimitor. In timp ce multi se plang de “aria de selectie”, Islanda si-a pescuit o nationala la… copca.
Procesul de selectie?
 
Drumul Islandei s-a oprit aseara, dupa ce Franta a anesteziat-o. Scorul a fost 5-2 pentru francezi, dar nimeni n-o sa-si aminteasca asta vreodata. Toti vor vorbi despre cum Islanda a uimit lumea in 2016.
Felicitari, Islanda!
Si respect pentru „12”-le tau!

FzR!!

sursa: eusunt12.ro