vineri, 9 septembrie 2016

Misteriosul tunel din Carpati

 
Germanii au avut planuri mari cu Romania.
Urme ale drumurilor si soselelor moderne se mai zaresc si in ziua de astazi prin diverse zone.
Pe langa aceste fapte cunoscute la modul general, mai exista si alte opere ale nemtilor despre care s-a vorbit atât de putin motiv pentru care sunt învaluite în mister.
O astfel de constructie este tunelul de la Sinaia si Moroieni, care leaga judetele Prahova si Dâmbovita pe sub muntele Paduchiosul. S-a speculat ca germanii  doreau construirea unui astfel de tunel pentru a scurta distanta dintre Brasov si Târgoviste cu circa 100 de km.
La prima vedere aceasta ipoteza pare una normala, dar povestea se adanceste in mister  pe masura ce  informatiile sunt scoase la iveala.
Pentru prima data, planurile tunelului au fost descoperite abia în 1968 si nemtii doreau descongestionarea zonei respective, construind astfel un tunel al carui beneficiar de drept se numea CFR.
De fapt  lucrarile au fost demarate în 1914, moment în care  Castelul Peles fusese terminat de construit si zona Sinaia era pustie.
Tunelul misterios avea  termen de finisare de doar 28 de luni. Muncitorii erau trimisi la munca în 3 schimburi de câte 8 ore. Graba incredibila , cu care s-a demarat constructia , s-a domolit ulterior pana la abandonare.
S-au realizat doar 400 de metri inclusiv portalurile, camasuiala si radierul, fiind executate galerii de baza si de crestet pe 800 m lungime. 
Apoi lucrurile au fost sistate  pentru ca s-a declansat Primul Razboi Mondial, iar interesul pentru acest punct “strategic” a scazut considerabil.
Timp de 30 de ani nu s-a mai stiut nimic despre tunelul nemtilor. Se spunea ca acestia ar fi continuat construirea sa in secret.
Au fost simple zvonuri …
Abia în 1968 s-a efectuat un raport superficial despre acest tunel.
Pe sectiunea de 170 de metri, de la intrarea din Sinaia, se putea circula, ceea ce permitea o oarecare folosire.
Galeriile de baza si de crestet erau prabusite si ,din acest motiv, nimeni nu stia ceea ce se gaseste acolo. In mod sigur tunelul nu putea fi folosit de catre caile ferate , din simplul motiv ca intrarea se facea pe un pod de lemn ce  nu putea sustine un vagon.
Se presupune ca germanii ar fi fost interesati de secretele antice ascunse in muntele sfant al daco-getilor . 
În 1985, intrarea din spre Moroieni a fost aruncata în aer din motive greu de înteles.
Tunelul a ramas astfel invaluit în mister si nimeni nu poate sa spuna cu exactitate ceea ce se afla în interiorul lui si nici adevaratul motiv pentru care a fost construit.
Autoritatile romane nu sunt deloc interesate de restaurarea si  de  redeschiderea acestui tunel.
Misterul,care persista de 100 de ani, nu este si nu va fi , se pare, dezlegat prea curand …
 
 
Rapidul, de 93 de ani ramane misteriosa si cea mai plina de farmec poveste traita prin ochii de copil.
Vesnic neastamparat, pedepsit de parinti (n.r. pseudo-patroni sau regim), autoritati fiscale, tribunale (sportive sau civile), federatie sau liga, Rapidul cucereste.
De ce?
Pentru ca Rapidul reprezinta lupta sau nedreptatea suferita de fiecare dintre noi.
Oricare ar fi culorile slujite.
Pentru ca Rapidul reprezinta Iubirea neconditionata, intelepciunea de a intelege spinii pentru a iubi trandafirii, demnitatea si curajul.
Rapid inseamna fiecare farama din acest pamant.
Trudit, parjolit, incercat si exploatat.
Acest pamant ramane insa leaganul spiritualitatii, polul energetic al Terrei si geneza aparitiei speciei umane.
 
Nu puteti refuza si nici interzice Rapidul.
Pentru ca va merge mai departe.
Iar curand din tunelul timpului vom suiera din nou cea mai frumoasa si fermecatoare Poveste.
 
FzR!!