sâmbătă, 25 martie 2017

1000


Gianluigi Buffon a bifat, aseara contra Albaniei la Palermo meciul cu numărul 1000, dupa ce a aparat poarta Italiei pentru a 168-a oară.
Legendarul goalkeeper, în vârstă de 39 de ani, a mai evoluat, în fotbalul profesionist, în 220 de meciuri pentru Parma și, în alte, 612 pentru Juventus.
Dintre jucătorii activi, singurul care are mai multe prezențe este un alt portar, Iker Casillas.
Pe lista jucătorilor cu peste 1000 de meciuri în cariera lor se mai află și legende precum Peter Shilton, Roberto Carlos, Javier Zanetti, Xavi, Raul, David Seaman, Frank Lampard, Paolo Maldini sau Ryan Giggs.
Deși Italia - Albania s-a disputat la Palermo, spectatorii de pe ”Renzo Barbera” nu au trecut cu vederea faptul că Buffon a ajuns la 1000 de meciuri în carieră și l-au celebrat pe acesta prin diverse bannere.
Pe 21 martie Legenda a impresionat pe o retea de socializare printr-o scrisoare de dragoste:

“Aveam 12 ani când ți-am întors spatele, negându-mi trecutul ca să îți ofer ție un viitor sigur.
M-am lăsat condus de inimă.
M-am lăsat condus de instinct.
Dar ziua în care am încetat să te privesc față în față a fost și ziua în care am început să te iubesc.
Să te protejez.
Să-ți fiu prima și ultima linie a apărării tale.
Mi-am promis că voi face orice ca să nu-ți mai văd fața din nou. 
Sau că o voi vedea cât de puțin posibil. 
Era dureros de fiecare dată când o făceam, întorcându-mă către tine și realizând că te-am dezamăgit.
Iar.
Și iar.
Am fost mereu opuși, dar acum suntem complementari, ca soarele și luna. 
Forțați să trăim unul lângă altul, fără să ni se dea voie să ne atingem. 
Colegi pe viață, o viață în care ne este refuzat contactul.
Acum mai mult de 25 de ani mi-am spus jurământul: 
Am jurat să te protejez. 
Să am grijă de tine. 
Sa-ți fiu scutul împotriva dușmanilor. 
M-am gândit mereu la fericirea ta și am pus-o chiar înaintea fericirii mele.
Aveam 12 ani când i-am întors spatele porții mele. 
Și voi face asta în continuare, atâta timp cât picioarele, mintea și inima îmi vor permite.”

Fotbalul inseamna mai mult decat un joc. 
Inseamna viata, cu bucuriile sale precum golurile inscrise sau cantecele din tribune.
Inseamna tristeti provocate de infrangerile din unele momente.
Inseamna cuvintele frumoase. 
Inseamna sansa de a deveni sau in egala masura a iubi. Ceva Legendar.
Fotbalul e plin de cele mai frumoase Povesti.
Povesti in ale caror palate regii aveau intotdeauna un bufon de care toti radeau.
In viata traita cu pasiune si pentru un crez, fotbalul este regele. 
In care noi suporterii ne dorim sa fim Buffoni.

Majoritatea dintre noi am dedicat Rapidului primele randuri de dragoste la varsta de 11-12 ani.
Condusi de inima si instinct ne-am jurat atunci sa aparam si sa protejam Legenda Rapid.
Rapid, Buffon-ul Inimilor Noastre, isi creste astazi pe acelasi teren copii sai.
Daca unii dintre noi inca ratacim confuzi prin propria Iubire, Rapidul la fel de rabdator, cu pretul tristetii sale de moment, ne pregateste Fericirea.
Curand Rapidul va implini 1000 de ani.
Sa speram ca macar atunci vom spune din toata Inima Noastra ca-i dovedim cat de mult il iubim.

FzR!!!