luni, 26 noiembrie 2018

Tanti Vivi

Tanti Vivi

 Una dintre surorile mai mici ale maică-mii, Vasilica, e foarte bolnavă. 
În acte o cheamă Vasilica, dar cei apropiaţi, rude, prieteni şi vecini, o ştiu de Vivi. 
Când a venit de la Periş la Bucureşti, la scurt timp după război, a hotărât că prenumele Vasilica nu i se potriveşte: 
„Nu-mi place cum sună, aşa că mie o să-mi ziceţi Vivi!”. 
Şi Vivi a rămas. Tanti Vivi.
Mare amatoare de Operă, se lăuda, ori poate nu, că a văzut Traviata de o sută de ori, cu toate distribuţiile posibile, iar Boema chiar mai des. 
S-a măritat târziu şi cam fără noroc. 
Dispărut devreme, să fie vreo 20 de ani de-atunci, soţul nu i-a lăsat altă moştenire decât dragostea pentru Rapid. 
Ce era Tanti Vivi rapidistă, dar s-a transformat după moartea soţului într-una pătimaşă, devotată trup şi suflet culorilor vişinii.
Nu prea mergea pe stadion, ultima dată a fost la întâlnirea cu PSG, dar nu scăpa nicio partidă a echipei giuleştene transmisă la televizor. 
Se aşeza tacticos în fotoliu, trăgându-şi alături o ceaşcă de cafea şi un flacon de distonocalm. 
Ţi-e frică?, o provocam, iar dânsa îmi dădea mereu acelaşi şi acelaşi răspuns: 
Nu, sunt convinsă că vom câştiga, dar dacă ne vor fura arbitrii, am să înghit o pastilă sau două! ”.
De vreo săptămână, bătrâna octogenară e în comă. 
Alternează momentele de luciditate cu cele de absenţă, când stă ceasuri întregi ca o statuie, cu ochii închişi şi fără să vorbească. 
Uneori îi recunoaşte pe cei din jur, însă din ce în ce mai rar. 
Încet, încet, se duce, se stinge.
Joi dimineaţă, s-a trezit brusc din letargie şi a încercat să pronunţe câteva cuvinte. 
Am desluşit cu greu ce vrea şi m-am mirat: întreba când se va juca, în ce zi şi la ce oră, derby-ul Dinamo-Rapid! 
O să-i batem! ”, a murmurat, după care, parcă împăcată cu soarta, a tăcut. 
Mi-e teamă că pentru totdeauna.
Când citiţi aceste rânduri, s-ar putea ca mătuşa-mea să nu mai fie. Nimeni nu-i veşnic.
Mărturisesc însă că n-am crezut, înainte să trăiesc întâmplarea relatată mai sus, că există cu adevărat suporteri până la moarte. 
Tanti Vivi mi-a demonstrat că greşesc. 
Există.

La patru zile după apariția articolului, mătușa mea s-a prăpădit.


sursa: https://blogsport.gsp.ro/ioanitoaia


FzR!!