duminică, 10 septembrie 2017

Daca citesti asta...

"Ronaldo, daca citesti asta, sa stii ca bunicul a vandut masina sa ma faca FOTBALIST ca tine!"

Ghicesti cine a zis asta? 
E brazilian, unul dintre cei mai talentati fotbalisti mondiali si la CM din 1994, cand Brazilia lui Ronaldo (acel RONALDO) avea 6 ani.
„In vara lui 94, Mondialul se juca in America. 
In Brazilia, chiar inainte sa inceapa turneul, toata lumea iesea pe strada si picta murale sa celebreze fotbalul. 
Totul se colora in verde, albastru si galben. 
Strazile, gardurile, peretii, fetele oamenilor. 
E o amintire speciala pentru fiecare copil din Brazilia. 
Ii citeam atunci povestea lui Ronaldo si zicea el ca a iesit in strada inainte de Mondialul din 82 si a ajutat la pictarea unui mural cu Zico.
Ghici ce, Ronaldo?



Daca citesti asta, sa stii ca atunci, cand aveam doar 6 ani, eu si prietenii mei am desenat chipul tau pe strada noastra. 
Erai eroul nostru. 
E o amintire care mi-e tatuata si acum in inima.

E amuzant lucrurile pe care le tii minte, pe masura ce trec anii. 
Nu imi aduc aminte mare lucru din finala jucata de Brazilia. Totul e in ceata. 
Dar tin foarte bine minte aceasta poza de pe prima pagina a ziarului local. 
Echipa nationala tocmai revenise acasa, iar Romario era la propriu cocotat in usa avionului si flutura steagul, de parca tocmai cucerise lumea pentru noi.
Imi aduc aminte c-am vazut poza asta si am simtit ca inima imi explodeaza pur si simplu de emotie. 
M-am gandit, Doamne, trebuie sa fac si eu asta intr-o zi!!!
Bineinteles, era aproape ridicol, din multe puncte de vedere. In primul rand, eram 200 de milioane de oameni in Brazilia si toti voiam sa ne facem fotbalisti, inclusiv cei batrani! 
In al doilea rand, eu nici macar nu eram jucator de fotbal. Jucam in echipa de futsal, 5 la 5, la mine acasa. 
Sa plec din Brazilia sa ma fac fotbalist, sa plec eu de acasa in lume, nu era chiar ceva realist pentru familia mea. 
Poate oamenii din America sau din Anglia nu inteleg asta, dar benzina in Brazilia era foarte, foarte scumpa, mai ales cand eram eu mic.
Din fericire, bunicul meu era gata sa sacrifice totul pentru mine. 
E cel mai important om din povestea mea. 
Daca il vizualizati acum, well, era un personaj. Intotdeauna purta ochelari de soare cool si avea o vorba a lui. 
O zicea in fiecare zi:
Cum sa traduc eu asta in engleza? Hmm…

“Hell, look at me. I don’t have a single dollar in my pocket, but I’m happy as a motherf*****!”

„Drace, uitati-va la mine. Nu am un  ban in buzunar, dar sunt fericit ca un motherf*****!” 
Obisnuia sa ma duca la futsal in vechiul lui Volkswagen. 
Cred ca era din 1969. 
Dar cand am inceput sa fac deplasari cu echipa, pe la 8-9 ani, era foarte scump pentru noi sa platim gazul, mancarea, toata deplasarea, dar atunci bunicul a facut ceva care mi-a schimbat viata.
Si-a vandut masina si din banii luati pe ea ne platea noua biletele de autobuz! 
Poate acum cand cititi, o sa va uitati la mine ca la un martir: „Oooo, saracul de el!”.
La dracu, nu!!!

„Nepotul meu e cel mai tare fotbalist din Rio. Cel mai tare din Brazilia! Magnific! De neoprit!”

In ochii lui, nu am facut niciodata nici o greseala. 
Era amuzant. 
Veneam acasa, dupa meciurile mele, si ii spunea lui tata: „Trebuie sa vii sa-l vezi pe Marcelo. 
Ce-a facut azi?! 
O MY GOD! 
A fost magic. INCREDIBIL!”
Dar tata abia a apucat sa ma vada jucand, caci trebuia sa munceasca. 
Probabil se gandea ca bunicul e nebun. 
Cea mai amuzanta parte era ca la fel zicea si cand jucam ca un *** si pierdeam. 
Ridica din umeri si zicea: 
„Ei, uatever! Lasa, ca ii dam noi de cap maine!”
Ma facea sa ma simt de parca eram Ronaldo, cand aveam doar 9 ani. Jur pe Dumnezeu, ca intram in casa cu pieptul in fata, mandru si sigur pe mine: 
„Da, sunt FOTBALIST!”
L-ati recunoscut, da? 
Normal. 
Marcelo. 
Fundasul lui Real, 4 titluri in Primera, 3 supercupe ale Spaniei, 3 Ligi ale Campionilor, 3 cupe UEFA, Bronz in 2008 si Argint in 2012 la JO cu nationala si Cupa Confederațiilor FIFA 2013. 
Si poate il vedem cu steagul iesit pe geam in Rusia, la Mondial.
sursa: eusunt.12
Cu nasul turtit intre vise, inganand numele idolilor....Pancu, Sapun, Nico, Sumi...copilasul cu suflet visiniu isi rosteste ca pentru sine juramantul sacru.
Visul sau va deveni cat mai curand realitate.
Si peste putin timp, poate doar patru ani...va scrie cu cerneala sufletului cuvintele de dor.
" Rapidule, daca citesti asta...inseamna ca mi-am respectat juramantul, iar tu suflet drag joci din nou ca Real Madrid."
FzR!!