vineri, 12 ianuarie 2018

Ne mai vedem...

Jeanne Louise Calment – franțuzoaica considerată cea mai longevivă persoană care a trăit vreodată pe Pământ, a cărei dată de naștere și de moarte sunt documentate.
A stabilit un record mondial pentru speranța de viață – 122 ani și 164 de zile.
Se pare că sorții i-a plăcut modul în care trăiește Madame Calment.
Este cunoscută ca singura persoană care a atins vârsta de 120 de ani.
De-asemenea a primit titlul de „cea mai bătrână persoană din istorie” .
Când a fost construit turnul Eiffel, Calment avea 14 ani.
În acea perioadă se întâlnea cu Van Gogh. „Era murdar, prost îmbrăcat și sumbru” – spunea ea despre artist într-un interviu în 1988, când acesta a împlinit 100 de ani.
La 85 de ani a practicat scrima, la 100 de ani – a mers cu bicicleta.
La 114 ani a jucat în film, la 115 ani a suferit o intervenție chirurgicală pe șold, la 117 ani a renunțat la fumat, dar nu pentru că nu se simțea bine, ci pentru că aproape își pierduse vederea, îi era neplăcut de fiecare dată să roage pe cineva să-i aprindă o țigară.
Femeia, care la 90 de ani nu avea moștenitori, a semnat un contract cu un avocat de 47 de ani, care avea să moștenească casa bătrânei pentru că îi plătea în fiecare lună ratele la bancă.
Costul casei era aproape echivalent cu suma plătită timp de 10 ani.
Dar soarta nu i-a zâmbit bărbatului, pentru că nu doar că a plătit timp de 30 de ani ratele, dar a și murit la vârsta de 77 de ani, iar plățile pe care trebuia să le mai facă i-au revenit văduvei lui.
Madame Calment și-a păstrat claritatea minții până în ultimele zile ale vieții. Când a fost întrebată, la cea de-a 120 aniversare, cum vede viitorul, bătrâna a dat un răspuns genial: „Foarte scurt”.
Citatele și regulile de viață ale lui Jeanne Louise Calment:
  1. Fiecare vârstă are propria fericire și propriile probleme.
  2. Tinerețea este, mai degrabă, o stare spirituală, decât fizică. Din acest motiv sunt doar o fetiță care în ultimii 70 de ani arată mai rău.
  3. Am doar un singur rid și acum stau pe el.
  4. Toți copiii sunt frumoși.
  5. Dumnezeu a uitat de mine!
  6. Sunt îndrăgostită de vin.
  7. Zâmbește mereu. Așa îmi explic motivul longevității mele.
  8. Dacă este ceva cu care nu poți face nimic, nu-ți face griji din cauza asta.
  9. Am o mare dorință de a trăi și un apetit bun, mai ales pentru dulciuri.
  10. Niciodată nu folosesc rimel, pentru că de multe ori râd până la lacrimi.
  11. Văd prost, aud prost și mă simt prost, dar e o nimica toată.
  12. Am impresia că voi muri de râs.
  13. Am picioare de fier, dar dacă să fiu sinceră, au început să ruginească.
  14. M-am bucurat de fiecare ocazie, am respectat principiile morale și nu regret nimic. Am avut noroc.
  15. Într-un interviu, un corespondent i-a spus:                    Ne mai vedem! Poate anul viitor…”                               La care bătrâna a răspuns:                                             „De ce nu? Nu arăți atât de rău!

O poveste despre viata, moral, incredere si simtul umorului.

FzR!!