Mulţumită lui Howard Schultz, americanii au aflat ce înseamnă un latte, iar aceştia sunt dispuşi să plătească 4 dolari pentru această băutură, relatează Business Insider.
Howard Schultz provine dintr-o familie modestă din Brooklyn, asistată social de către stat prin oferirea unui adăpost, acesta fiind unul din motivele pentru care a adus întotdeauna o nuanţă de justiţie sociala în felul în care a condus Starbucks.
Pentru Schultz, revoluţionarea cafelei ar putea fi un prim pas în schimbarea radicală a Americii.
Născut în Brooklyn, New York în 1953 din părinţi fără educaţie, la vârsta de 7 ani a trecut printr-un moment care i-a definit întreaga viaţă.
Întors de la şcoală, şi-a găsit tatăl cu o rană care se întindea de la coapsă până la gleznă.
Tatăl sau, fost veteran de război, lucra ca şi şofer de camion, fără asigurare medicală.
“Am văzut Visul American fracturat şi mi-am văzut părinţii neajutoraţi, în culmile disperării …
Acele cicatrici si acea ruşine le port cu mine şi în ziua de astăzi”, povestea Howard Schultz pentru absolvenţii Universităţii Arizona în 2017.
Mama sa l-a încurajat să îşi continue studiile, iar Howard a obţinut o bursă pentru sportivi în cadrul Northern Michigan University, dar acesta a decis că nu îşi doreşte o carieră în lumea sportului.
Schultz a avut mai multe job-uri, cum ar fi de barman sau chiar şi-a vândut săngele pentru a-şi plăti studiile.
Asta până sa descopere Starbucks, sau poate mai bine zis, Starbucks să-l descopere pe el.
La începutul anilor ‘80, Schultz s-a alăturat companiei, condus de convingerea că Starbucks poate atinge un obiectiv aparent imposibil – sa livreze produse premium în timp ce devine omniprezentă.
Schultz nu a vrut niciodată ca Starbucks să rămănă o companie mică, la fel ca alte cafenele precum Peet‘s.
Din această cauză, a părăsit compania pentru scurt timp, acesta neavănd succes în a convinge fondatorii ca această companie poate ajunge un lanţ internaţional de cafenele.
În 1987, Schultz obţine brand-ul Starbucks şi 17 locaţii de la fondatori, aceştia luând decizia să-şi canalizeze eforturile pe lanţul de cafenele Peet’s.
Apoi Schultz a pus bazele celei mai mari expansiuni din istorie în domeniul comerţuiu cu amănuntul.
Când primul Starbucks s-a deschis în New York, publicaţia New York Times a trebuit să explice ce este un latte şi cum se pronunţă acesta. Schultz s-a inspirat din cultura italiană în denumiri precum “grande” si “venti”, caracterul exotic oferit de Starbucks jucănd un rol cheie în dezvoltarea business-ului.
Între 1998 şi 2008, Starbucks a ajuns de la 1.886 de cafenele la 16.680.
În acest moment, compania deţine peste 27.300 de magazine în 75 de ţări.
În timp ce Schultz a condus dezvoltarea fabuloasă a lanţului de cafenele, mai ales după 2008 cand a revenit în poziţia de CEO, a continuat politica sa de justiţie socială.
În 2016 a anunţat retragerea sa din funcţie, alegând poziţia de preşedinte excutiv, aceasta oferindu-i mai mult timp pentru implicarea sa în cealaltă activitate a Starbucks – misiunea socială.
Dupa un articol de Razvan Botea, zf.ro
Povestea de mai sus, daca nu am stii ca este adevarata, suna comercial: "visul american".
Daca acesteia ii adaugam si faptul la intrarea Starbucks pe piata din Arabia Saudita a fost scoasa sirena Estera de pe eticheta logo-ului, lasand numai coroana pe care o purta., pe motivul ca legendara regina evreica a regelui persan Ahasverus. Higazi a dat tuturor evreilor dreptul de a se apara, de a purta arme si de a riposta atacurilor venite din lumea araba, succesul companiei devine deplin.
Si asta pentru ca Howard Schultz nu a incetat sa viseze, indiferent daca a fost un asistat social a unei ligi inferioare a comunitatii sale, a fost respins cultural si politic.
Si a sorbit din cupa sa magica visare, speranta si incredere.
FzR!!
FzR!!