sâmbătă, 15 mai 2021

Rabinul

 

De azi, GATA, toată lumea în gura goală!!
Tot de astăzi, noi ăștia căsătoriți revenim la modelul vechi de declarație:
- Unde ai fost?
- Da' cu cine?
- Mai stai mult?
Acum câteva sute de ani în urmă, cică Papa a vrut să alunge toți evreii din Italia.
Evreii, nemulțumiți au trimis Papei o petiție în care îi cereau să aibă loc o confruntare între el și reprezentantul evreilor Rabi Moishe Bătrânul...
Trebuiau stabilite argumente mai solide pentru o așa decizie importantă...
Problema era, că nici Rabi Moishe nu știa latina, nici Papa nu știa idish, așa că s-a ajuns la concluzia că va avea loc o confruntare " în tăcere".
În ziua confruntării s-au așezat Papa și Rabinul unul în fața celuilalt și s-au privit o vreme în tăcere...
Papa a ridicat mâna și a arătat trei degete.
Rabinul a ridicat și el o mână și i-a ridicat un deget.
Papa, la rândul lui, a ridicat mâna cu degetele răsfirate și a plimbat-o prin aer, de jur-împrejur.
Rabinul i-a "răspuns" arătând către podea.
Papa s-a ridicat încet și a adus în fața Rabinului o bucată de anafură sfințită și o cupă de vin sfințit.
Rabinul a scos din buzunar un măr.
Papa s-a ridicat și a anunțat:
- Omul acesta m-a convins! Evreii pot rămâne!!

Ceva mai târziu Papa a încercat să explice apropiaților lui ce s-a întâmplat acolo...
- Întâi de toate eu i-am arătat trei degete, pentru a aminti de Sfânta Treime.
- Mi-a răspuns ridicând un singur deget, ca să-mi amintească că există un Singur Dumnezeu pentru toți.
- Apoi am fluturat mâna în aer de jur-împrejur pentru a-i spune că Dumnezeu se află peste tot.
- El mi-a arătat podeaua amintindu-mi că El, Dumnezeu, se află chiar acum, aici, cu noi.
- La sfârșit, am scos anafură și vin pentru a-i spune că Dumnezeu ne iartă toate păcatele, iar el a scos mărul pentru a-mi aminti de Păcatul Primar.
- Ce-aș fi putut face? Omul asta avea răspuns CHIAR pentru toate!

Și comunitatea evreiască s-a adunat în jurul Rabinului Moishe, cerându-i acestuia explicații, iar Rabinul le-a spus:
- La început mi-a zis ( prin semne! ): " Aveți trei zile să o "ștergeți de aici", iar eu i-am răspuns, ridicând un singur deget "F@@@ You! "
- Apoi mi-a făcut semn că orașul trebuie să se golească de evrei, iar eu i-am arătat spre pământ, că noi aici rămânem, nu plecăm nicăieri!
- Și mai departe?? a întrebat un curios...
- Habar nu am, a răspuns Rabinul. El a scos pâine și vin, eu aveam un măr și am luat o pauză de masă...

Mititelu' ăsta junioru' chiar nu are dreptul să vorbească despre Dumnezeu, să ne amenințe "că ne dă trei", că ne bate peste tot unde ne va întâlni sau să se mai și mândrească cu cele sfinte.
Mititelu' jr. trebuie să știe că "Rabidul" Moishe nu a plecat și nu va pleca nicăieri, iar dacă luni va înscrie fie doar o singură dată, vom RĂMÂNE cu siguranță pe poziția a 2-a ce ne va asigura promovarea.
Sigur, ideal ar fi să-l convingem că suntem mai buni.
Și să le spunem oltenilor "pa-pa!"


FzR!!