sâmbătă, 22 mai 2021

Rămas bun...

„ Am jucat fotbal la „pitici” la Rapid. Mi-a plăcut mult sportul în general și fotbalul în special, dar n-am prea avut timp pentru el! În schimb, am fost alături de Rapid tot timpul. Și atunci când eram plecat din țară” spunea Maestrul...
„ De unde a venit pasiunea mea pentru giuleșteni? Țin minte că asta mă întreba, ani și ani de zile, regretatul Cristi Țopescu… Străbunicul meu a fost ceferist, la fel și bunicul, dar și tata. Eu m-am născut la pavilioanele CFR-ului de la Adjud. Mi-am petrecut copilăria cu mingea de fotbal printre liniile de cale ferată! Încă de mic am sânge de rapidist.
Ne suiam în tren și mergeam cu echipa. Era trenul plin de actori, de cântăreți, de regizori, lumea bună. Toți erau rapidiști. Eram înnebuniți după băieți. Ne țineam după Rică Răducanu, după Culae Lupescu sau Dan Coe. Făceam deplasările cu ei, la cușete. 
Ce povești frumoase, ce amintiri! 
A mers și săraca Stela Popescu cu noi într-o deplasare, când m-a confundat unul cu nea Mircea Lucescu. De s-a speriat biata Stela”.
La 14 iunie 2016, justiția a pronunțat falimentul Rapidului, în primă instanță. 
În cele din urmă, falimentul a fost pronunțat definitiv la 14 decembrie 2016.
Începând din toamna anului 2016, două proiecte, Asociația Fotbal Club Rapid și Clubul Sportiv Mișcarea CFR, au încercat să țină în viață spiritul rapidist, în Liga a V-a a Municipiului București. 
La sfârșitul sezonului, ambele grupări au reușit promovarea în Liga a IV-a.
Cei mai negri ani din istoria clubului giuleștean l-au supărat tare pe Ion Dichiseanu: 
„ Drăgălașilor, eram pe vremuri în Mexic. Eram cu trupa de teatru și țin minte că am fugit de la repetiții. M-am dus glonț la ambasada din Ciudad de Mexico să întreb ce-a făcut Rapid.
Am mai făcut așa și prin Roma sau Paris. Mă duceam și îi puneam pe cei de la ambasadă să sune acasă, să văd ce-a făcut echipa. 
Eu am sânge vișiniu! 
Nu are cum să mă schimbe cineva. 
Chiar și atunci când am ajuns în Liga a 5-a am fost cel mai mare rapidist! 
Am suferit mult, n-am putut să dorm și am băgat și niște pahare de whisky de supărare… 
Parcă eram un pacient în stare gravă tăiat, căruia îi curgea sângele și nu mai apărea salvarea! 
Așa suntem noi, rapidiștii, și am supraviețuit!”.

Deși părea una fericită, săptămâna aceasta "salvarea "chiar nu a mai apărut.
Maestrul " Pierre Vaillant " s-a asigurat luni de promovarea Rapidului, însă s-a grăbit joi să ridice " toate pânzele sus" pentru a ajunge lângă membrii echipajului vișiniu din Ceruri...nea Colea, Ion Besoiu, Horia Căciulescu și Jean Constantin.

”🏴 Ion Dichiseanu, unul dintre marii actori ai României, dar și un mare rapidist, s-a alăturat astăzi Galeriei din Ceruri.
Condoleanțe familiei și celor apropiați! Drum lin, Maestre!”, a anuntat Rapid pe pagina sa de FB.
Astăzi câțiva membrii ai galeriei noastre în frunte cu Bocciul și-au luat rămas bun.
Rămas bun, Maestre!

FzR!!