luni, 11 iunie 2018

La Multi Ani, Rapidule!!

Liga a 4-a. 
Liga Pasiunilor.
Si a oamenilor simpli.
Cu un zambet strengar, poate calatorind clandestin, Rapiduletul ne ofera un arc peste timp....
1923...
" - Ce zici, Geza, daca am face si noi o echipa de fotbal?
-Sa-ncercam, Grigore.
Cei doi strungari ,Grigore si Geza, împreuna cu alti ceferisti, s-au întâlnit într-o dupa-amiaza " în localul Scoalei primare din cartierul Grivita", iar peste doua saptamâni, la 25 iunie, au înfiintat Clubul sportiv C.F.R. 
Primul presedinte: maistrul Teofil Copaci, care mi-a împrumutat registrul pentru aceste rânduri de început.
Ce rau îmi pare ca n-am fost în dupa-amiaza aceea la Scoala primara în Grivita. 
Am scapat astfel patru luni din viata C.F.R.-ului, bunicul Rapidului meu de astazi. 
Au fost patru luni grele. 
Baietii au cumparat pânza de tricouri din banii lor. 
O pânza visinie, care avea sa ramâna culoarea Rapidului, dar pe care nepotii de astazi au cam uitat-o. 
Stiti de ce a fost pânza visinie? 
Ia povesteste-ne nea Grigore: 
" Pentru ca asa a vrut croitoreasa. 
Toate tricourile lea cusut, cu mâna ei, nevasta lui Geza. 
Si cum tot ea saraca avea sa le si spele, i-a rugat pe baieti sa nu vina cu alb, pentru ca albul aduna, mai ales la Triaj, funinginea pe frânghie. 
Întâmplarea a facut sa gasim o pânza visinie. 
Asta-i tot.
La 95 de ani sorbim din Cupa Romaniei.
Cum altfel faza pe Bucuresti.
Intr-o zi de vara....intr-o scoala primara....
La Multi Ani, Rapidule!!!!

FzR!!